tirsdag den 4. december 2012

Winterlicious - 4. December

Hej bloggen.

Nu er der kun 20 dage til jul! (21 dage for mit vedkommende), det vil sige, at det nok er ved at være på tide at få bagt nogle pebernødder! Jeg har fundet en opskrift inde fra lagkagehuset, som jeg synes er super god. Jeg er ikke så god til julekager, men den her opskrift er jeg hel vild med! Har allerede bagt dem 2 gange (den ene gang fordi at jeg skal have nogle med til Indonesien), hvis i prøver at lave dem, så lig et bille på Instagram af det, og lav hashtagget #WinterliciousClara, så skal jeg nok kigge på billedet, jeg elsker nemlig at se fra jer!

Det skal i bruge:

250 g smør
250 g sukker
1 tsk stødt ingefær
1 tsk kanel
1 tsk hvis peber (vigtigt, ellers bliver de stærke, og kommer ikke til at smage som pebernødder)
1 tsk kardemomme
1 tsk nagepulver
1 dl piskefløde
500 g mel

Smør og sukker piskes sammen, indtil at sukkeret er blevet rørt ud i smøren. Piskefløden hældes i, og piskes. Bland krydderier, og natron, i mel, I EN SKÅL FOR SIG(!!!). Hæld derefter krydderi mel blandingen i lidt ad gangen, indtil at du får en fast dej, som er rimelig ensartet. Rul dejen ud i nogle pølser, ca. på tykkelse med en lillefinger, og skær "pølserne" ud i små terninger, på ca. 1 cm. Bages i ca. 10 min, ved 200 c. ikke varmluft!

By the way, så regner vi med at jeg er blevet rask, så smutter nok i skole imorgen, for første gang i en uge, glæder mig så meget, og synes også at det er ved at være på tide.

Knus // Clara

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar