søndag den 9. december 2012

Winterlicious - 8. December

Hej bloggen.
Ja, nu skete det første gang, jeg var for sent på den med dette indlæg, men har været på junior weekend, hele weekenden, så er kommet meget sent hjem hver dag, hvilket betød, at jeg simpelthen var for træt til at skrive blogindlæg, sent on aftnen.

Men, idag vil jeg komme med nogle beauty tips til håret, for at få sundt hår.

1. En god idé er at bruge den kan kan købe oppe i sin frisør, jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder, men den kommer i en grøn flaske (vil gætte på at man også kan bruge en billigere en), men jeg vil klart anbefale denne. Man bruger den efter man har været i bad, altså i vådt hår, men man kan også bruge den om morgenen inden man går i skole, eller hvad man nu lige skal. Den giver flot glans til håret, men er også med til at fugte det, så spidserne ikke så hurtigt tørrer ud.

2. Heat Protector, er ritig godt at bruge ved enten, føntørring, eller glat/krøl what ever, for det er nemlig ikke særlig sundt at glatte hår hver morgen, fordi at man på en måde 2 "steger" håret, hvilket det ikke har specielt godt af. Det skal lige siges at jeg nærmest aldrig glatter hår, da ligeså snart at jeg går udenfor en dør, bliver det krøllet igen...

3. Shampoo og balsam, vask ikke altid håret med shampoo og balsam, da håret også skal have lov til at pleje sig selv engang imellem, det er selvfølgelig iorden at gøre håret vådt, men shampoo og balsam, er med til at gøre så håret tørrer ud. Når man bruger shampoo, så prøv at undgå at få det i spidserne af håret, da det hun er beregnet til at skulle komme op i "hovedbunden". Brug ikke balsam ved hver vask, jeg gør det næsten aldrig, da mit hår af en eller anden grund, bliver mega fedted af det, men når du bruger balsam, så inden du putter det i, så tør lige spidserne af håret, så balsamen, kan få lov til at gøre sit arbejde, og lad balsamen, sidde i, i et par minutter.

4. Hår maske, er med til at give fugt til håret, men holder det også glansfuldt og sundt. Brug det ca. 1-3 gange  ugen, eller når du bare lige har tid. Jeg har købt min il 35 kr. i Netto.

5. Undgå helst knold, da det gør håret meget uglet, og får det til at "tørre" og se gruset ud.

Håber det kan hjælpe jer lidt, det hjalp ihvertifald mig.

Knus // Clara

Ingen kommentarer:

Send en kommentar